Δημοτικό Σχολείο Μεσόγης
Δευτέρα-Παρασκευή 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 26910784
Τηλεομοιότυπο: 26910783
Μενού

Σεμινάριο κατάρτισης στη Φλωρεντία

Στην τέταρτη κινητικότητα η εκπαιδευτικός του σχολείου Αναστασία Χατζηκυριάκου παρακολούθησε το σεμινάριο “ChatGPT και βασικά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης” που πραγματοποιήθηκε στην Φλωρεντία (Ιταλία) μεταξύ 10 και 16 Μαρτίου 2025. Στο σεμινάριο του οργανισμού Europass Academy έλαβαν μέρος 15 εκπαιδευτικοί από την Κύπρο, Ρουμανία, Σλοβακία, Γερμανία, Βέλγιο, Ισπανία και Γαλλία. Κύριος σκοπός του ήταν να απευθυνθεί στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο των νέων τεχνολογιών και στις αλλαγές που απαιτούνται να γίνουν στην εκπαίδευση και την παιδαγωγική επιστήμη.

Δεδομένου ότι τα σχολεία είναι τα μέρη που προετοιμάζουν τους μαθητές για τον κόσμο έξω από την τάξη, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές καλούνται όλο και περισσότερο να προσαρμόσουν τη διδασκαλία και τη μάθησή τους στην ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Το σεμινάριο είχε ως στόχο να εξηγήσει τις βασικές έννοιες της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση και να δώσει τη δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν βασικά εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, για την ενίσχυση της διδασκαλίας και της μάθησης.

Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να μειώσουν τον φόρτο εργασίας, αλλά ταυτόχρονα πώς να είναι δημιουργικοί και να εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές ακολουθώντας την έννοια της μαθητοκεντρικής παιδαγωγικής προσέγγισης. Επιπλέον, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν πρωτότυπες εργασίες που θα επιτρέπουν στους μαθητές να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης, επικοινωνίας και συνεργασίας με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Επιπλέον, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που παρουσιάστηκαν (ChatGPT, DeepSeek, Padlet, Canva, Google Earth, Magic School, Peardeck, , Mizou, Diffit,, Brisk) βοήθησαν τους εκπαιδευτικούς στον προγραμματισμό του μαθήματος, στη διαφοροποίηση του διδακτικού υλικού και στη διαμορφωτική και τελική αξιολόγηση. Οι συμμετέχοντες  απέκτησαν μια θεωρητική επισκόπηση των προτεινόμενων εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης και παράλληλα συμμετείχουν ενεργά στη δημιουργία και την προετοιμασία εργασιών με διάφορα εργαλεία AI.

Τέλος, όλες οι εργασίες και οι ιδέες που αναπτύχθηκαν κατά τη διάρκεια του μαθήματος δημοσιεύθηκαν σε μια κοινή ηλεκτρονική πλατφόρμα όπου είναι προσβάσιμες μετά το σεμινάριο ως οδηγός Τεχνητής Νοημοσύνης στη διδακτική πρακτική.